6. joulukuuta 2015

Vahva ihminen

Minä haluaisin olla vahvempi ihmisenä. Mitä kyseinen asia merkitsee mulle?


Mun mielestä vahva ihminen omaa hyvän itsetunnon. Hän tunnistaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja pyrkii nujertamaan "mä en kuitenkaan osaa tai pysty" -ajatusmallin.

Vahva ihminen uskaltaa rohkeasti olla oma itsensä ja kohdata maailman avoimesti. Hän ymmärtää, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia, vaan kaikilla on aivan omat ajatustapansa, mielenkiinnonkohteensa ja elämäntilanteensa.

Vahva ihminen kykeneekin olemaan aidosti hyvä muille ihmisille ja auttamaan apua tarvitsevia. Hän uskaltaa kuitenkin pyytää myös itse tarvitsemaansa opastusta ja tukea. Vahvankaan ihmisen ei tarvitse olla kaikkitietävä ja paras kaikessa.

 photo IMG_0020_zpsikg0rvmy.jpg
Jotkut ihmiset tuntuvat olevan jo luonnostaan vahvoja ja toiset vahvistuvat jonkin kokemuksen tai elämän myötä. Toisaalta jotkut eivät löydä välttämättä koskaan omaa vahvuuttaan. Ihmisiä on niin paljon erilaisia luonteenvahvuuksiltaan. Joitakin ihmisiä ei edes tunnu kiinnostavan omien ajatusmalliensa syiden pohtiminen ja oman minänsä kehittäminen. Sitten on myös ihmisiä kuin minä, jotka miettivät näitä asioita jopa liikaa...


”En usko, että sinun pitäisi käyttää liikaa aikaa heikkouksien kehittämiseen. Hyvinvointi ja suurin tyytyväisyys elämässä kumpuaa omiin vahvuuksiin keskittymisestä ja niiden hyödyntämisestä”
 - Seligman

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! ♥

T. Emilia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vastaan jokaiseen kommentiin!
Kiitos kommentistasi ♥