9. helmikuuta 2015

Wanhojentanssit -muistelua

Nyt on kyllä niin veto pois (kurkkukipu, kylmä ja yleinen väsymys), että toivon hartaasti etten tulisi kipeäksi. Tällä viikolla on meinaan kaikennäköistä! Nyt kuitenkin palataan tasan vuosi taaksepäin mun wanhojentansseihin. Mulla oli siis wanhojentanssit viime vuonna 14.2. ja muistan vieläkin, kuinka innoissani niistä olin. Mulle oli sovittu kampaus-ja meikkiaika ja löydetty täydellinen mekko. Jalassa mulla oli valkoiset korkkarit ja kaulassa ja korvissa mummolta ja papalta saamani Kalevalan Kielo-sarjan korut. Mun odotukset päivästä oli arvattavasti korkeat (jopa ehkä liian).

Herätys aamulla klo: 5.00 ei ollut erityisen miellyttävää varsinkaan, kun olin jännittänyt niin paljon, etten meinannut saada illalla unen päästä kiinni. :-D Oltiin kampaajalla äidin kanssa suurinpiirtein kuuden aikaan ja oltiin laskettu, että saisimme mut juhlakuntoon parissa tunnissa - väärässä oltiin. Meikki ja kampaus saatii juuri ja juuri laitettua ja mekko kiskaistua päälle, kun piti jo juosta autolle ja äiti heitti mut koululle.  


Ensimmäisessä näytöksessä aamuinen kiire kostautui, kun mun kampaus aukesi ja pinnejä lensi sinne sun tänne. Tän lisäksi mun tanssipari, jonka kanssa mun piti tanssia kolme tanssia, oli nukkunut tyylikkäästi pommiin ja jouduin näin istumaan yksin pöydässä tanssien ajan.

Näytöksen jälkeen mentiin korjaamaan mun kampaus kampaajalle, joka asui onneksi lähellä. Valitettavasti kaikki muut oli tän aikana menneet ottamaan yhteiskuvia. joten mä jäin aika paljon niistä paitsi. Juhlaruokailu oli ihan kiva, kun alkavat tarjoilivat meille ruuat ja juomat.
Toisessa näytöksessä ei tainnut mennä mikään pieleen, kun taas ennen viimeistä näytöstä onnistuin tiputtamaan valkoisen pikkulaukkuni vesilätäkköön (tottakai piti oli sateinen, harmaa päivä). Mun irtoripset alkoi repsottamaan, mutta sain onneksi liimaa joltakin! Ja pisteeksi i:n päälle joku astui mun mekon päälle niin, että sen helmaan tuli reikä, joka ei onneksi ollut huomiota herättävässä paikassa.

Wanhojentanssien jälkeen vaihdettiin vaatteet (ai että oli ihana tunne, kun ei ollut enää kiristävää mekkoa aiheuttamassa hengitysvaikeuksia) ja lähdettiin lähes kaikki bussilla ravintolaan syömään. Sitten siirryttiin jatkopaikkaan, mutta olin niin väsynyt, että juhlimisesta ei meinannut tulla mitään. Nukkumaan pääsin vasta kuuden aikaan aamulla ja uni tuli heti.
Oikean puolinen kuva on otettu muistaakseni ennen toista näytöstä. Vasemman puolinen kuva taas on otettu ravintolasta, wc:stä tarkemmin sanoen haha, ja huomattavissa on jo pientä väsymystä :-D

Kaiken kaikkiaan päivä oli ihana ja ainutlaatuinen kaikkine pieleen mennein juttuineenkin. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokainen tyttö ansaitsee tälläisen prinsessapäivän.  

T. Emilia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vastaan jokaiseen kommentiin!
Kiitos kommentistasi ♥